28-02-2007

Pressalit Care uddeler Keep Living-prisen 2006
Pressalit Groups samarbejde med dansk handicapidræt og mennesker med nedsat funktionsevne har gennem en årrække været en stor del af virksomheden. Og Pressalit Care-divisionen er i dag førende leverandør af badeværelses- og køkkenløsninger, hvor vi med vores rådgivning og produkter ønsker at hjælpe brugerne med at kompensere maksimalt for fysiske begrænsninger.

At overvinde sine begrænsninger

Vinder af Pressalit Cares Keep Living Pris 2006 blev den 29 årige århusianske kuglestøder Jackie Tony Christiansen, der gennem en årrække har været at finde blandt handicapidrættens absolutte elite. Han har inden for de sidste fem år formået at vinde alle større internationale mesterskaber, inklusiv en Paralympisk guldmedalje, to europamesterskaber og to verdensmesterskaber.

I år var det som noget nyt udøverne selv, som afgjorde, hvem der skulle løbe afsted med prisen, samt de 20.000 kr. der fulgte med. Dermed illustreres også, hvilken vellidt person den sympatiske Jackie Christiansen er inden for sin idræt, en vellidthed der desuden understøttes af hans høje sportslige klasse, hvorfor der både fra kollegaer og konkurrenter er stor respekt for århusianeren.

Jackie Christiansen er samtidig et symbol på, hvordan det er muligt at vende sine begrænsninger til fordele. Han fik for 14 år siden på grund af en lægefejl amputeret sit venstre underben, efter at have pådraget sig et kompliceret benbrud under en fodboldkamp. Han lod sig dog ikke stoppe, og han er i dag en af handicappens største atletiknavne. Derfor var også en stor glæde, at Keep Living-prisen 2006 tilfaldt Jackie Christiansen, der med sin vilje og personlige styrke er rollemodel for unge mennesker i en lignende situation.

Direktør Dan Boyter udtalte således også: "Jeg er utrolig glad for, at kollegerne blandt eliteudøverne har valgt at stemme Jackie Christiansen ind som modtager af Keep Living-prisen 2006. Jackie er en fantastisk dygtig og seriøs idrætsudøver, som igennem en årrække har markeret sig i toppen af verdenseliten. Og uden for banen er han en rollemodel, som bruger sine sportslige baggrund til at inspirere andre. Han er indbegrebet af en ’Keep Living-person’, og fra Pressalit Care ser vi ham som en meget værdig modtager af prisen.”

Keep Living Pris

Keep Living-prisen uddeles i samarbejde mellem Dansk Handicap Idrætsforbund (DHIF) og Pressalit Care, og med prisen udnævnes samtidig årets handicapudøver. I relation hertil stod Pressalit sidste år desuden for åbningen af Pressalit Sports Academy, der via træningsplanlægning og mentaltræning giver atleterne mulighed for at optimere sine sportslige resultater. En afgørende faktor disse år, hvor forberedelserne til de Paralympiske Lege i Beijing 2008 er i fuld gang. Danmark har tradition for at levere flotte resultater ved disse Lege med udøvere i en lang række discipliner lige fra atletik, cykling, ridning, bordtennis mv., og håbet med eliteakademiet for handicappede er således også at placere Danmark blandt de allerbedste i Beijing.